• کسب درآمد از طریق کلیک
  • کسب درآمد بصورت اتوماتیک
کسب درآمد آنلاین فیس نما
کلیک کنید

استفاده از لپ تاپ بدون باتری

لپ تاپ ها که این روزها به جهت پرتابل بودن طرفداران بیشماری دارند و نگهداری درست آن از نظر سخت افزار و نرم‌ افزار نیازمند رعایت نکات و توصیه‌هایی است.

اما باتری لپ تاپ ها مهمترین سخت افزار جهت قابل حمل بودن آن است مخصوصا در مکان هایی که به برق دسترسی نداریم در نتیجه حفظ و نگهداری صحیح باتری لپ‌تاپ دغدغه‌ی بسیاری از ماست.

این سوال بسیاری از کاربران لپ‌تاپ است و ما همین الان به آن پاسخ خواهیم داد. پاسخ این سوال بسته به شرایط می‌تواند هم آری و هم خیر باشد. به‌طورکلی متصل ماندن لپ‌تاپ به منبع برق هنگامی‌که باتری به‌طور کامل شارژ شده است هیچ ضرری ندارد؛ چراکه به‌محض رسیدن سطح شارژ باتری لپ‌تاپ به ۱۰۰ درصد، ورود الکتریسیته به آن متوقف شده و جریان برق به‌طور مستقیم به سیستم پاور لپ‌تاپ هدایت خواهد شد.

بگذارید برای همیشه خیال تان را راحت کنیم. گرما اصلی ترین دشمن باتری لپ تاپ هاست و باید از شدت گرفتن آن جلوگیری کرد. پس اگر قرار است لپ تاپ برای مدتی طولانی به برق متصل باشد، حتما باتری (البته در صورت امکان) را از بدنه جدا کنید.

استفاده از این روش، حین انجام فعالیت های سنگینی همچون اجرای بازی های ویدیویی، به شدت پیشنهاد می شود. چرا که هنگام به اجرا درآوردن بازی ها، سیستم به شدت داغ می شود و همین مسئله می تواند به تهدیدی جدی برای باتری ها تبدیل شود.
به همین منظور بهتر است باتری را از لپ تاپ جدا کنید تا مانع از رسیدن گرمای غیر ضروری به آن شوید. البته این روش روی لپ تاپ های مدرن امروزی کمتر جواب می دهد. چرا که شرکت های سازنده دیگر تمایلی به استفاده از باتری های جدا شونده، نشان نمی دهند و اغلب مخزن انرژی سیستم را درون بدنه آن تعبیه می کنند.

1- شارژر لپ تاپ را با یک محافظ برق به لپ تاپ متصل کنید

استفاده از یک محافظ برق هرچند ساده می‌تواند لپ تاپ شما را در هنگام اتصال مستقیم به برق از خطرات نوسانات ولتاژ محافظ کند. نوسانات ولتاژ برق باعث رساندن آسیب‌های جدی به سخت افزار لپ تاپ می‌شود.

2- هرگز سیم برق را جدا نکنید

هرگز نباید سیم برق لپ تاپ را جدا کنید، چون ممکن است به قطعات لپ تاپ آسیب جدی وارد شود و همچنین لپ تاپ به صورت اجباری خاموش شود.

3- وقتی لپ تاپ روشن است، به جایگاه تماسی باتری آن دست نزنید

لمس اسلات های باتری هنگامی که لپ تاپ روشن باشد، به قدری خطرناک است که می تواند آسیبی جدی برای کاربر به همراه داشته باشد.

لینک کوتاه پست
لینک قابل اسکن
توجه: با اسکن کردن بارکد زیر توسط گوشی خود میتوانید مستقیما این مطلب را مشاهده نمایید
استفاده از لپ تاپ بدون باتری
مطالب مرتبط با پست جاری
شناسایی فونت عکس ها ترفند های جالب گوگل مشکل تاچ پد لپ تاپ هنگام شارژ چک کردن سلامت باتری لپ تاپ دیدن مخفیانه استوری اینستاگرام
    در زمينه‌ي انتشار نظرات ، رعايت چند مورد ضروري است :
    نظرات پس از تأييد مدير کل منتشر مي‌شود .
    لطفاً نظرات خود را با حروف فارسي تايپ کنيد .
    در نظرات از بکار بردن کلمات نامناسب جلوگيري کنيد .
    جهت خرابي لينک ها در نظرات همين پست گزارش دهيد .
    سوالات خود در مورد سايت را ازطريق تماس با ما مطرح کنيد .
    نظرات حاوي درخواست تبادل لينک و بنر و سوالات شخصي پاسخ داده نمي شود .
    مديريت " تک ترفند " مجاز است نظرات تبليغاتي را بدون ذکر دليل حذف نمايد .
    اگر عضو سایت هستید و وارد سایت شده اید در نظر دهی لازم نیست بار دیگر مشخصات خود را ورد نمایید و فقظ متن نظر را بنویسید .
    توجه:درصورتي كه بدون توجه به قوانين نظردهي ، ديدگاه خود را بيان كنيد ، نظر شما منتشر نمي شود .
    نمايش فقط براي نويسنده
    ذخيره مشخصات پاک کردن شکلک
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    کد امنیتی